Flicking you´re switch

Uh, nu vare allt bra dåligt med uppdateringar här i bloggen. Vill ju egentligen skriva oftare, men som med så mycket annat så tröttnar jag på allt som jag gör för mycket. Jag blir liksom "utbränd" eller vad man ska kalla det, haha. Känns som att mycket tar så mycket kraft, får prioritera och göra det jag känner för. Har en tendens att bli den här "duktiga" flickan som går in för hårt i saker och projekt och det slutar med att jag blir helt matt, depp och orkeslös istället. Men nu föll andan på, så då bloggar jag! :)

Fredag idag, har jobbat öppning och alltså varit vaken sen klockan 05.00. Slutade jobba klockan två och då var det direkt till frisören som gällde. Färgade håret och fixade till det så att hela håret nu har en jämn och fin nyans. Det var behövligt kan jag säga! Underhåret var typ en mörkare brun nyans. Överhåret en annan, med ljusa slingor i och så utväxt på över en dm på det. Nu är det jämt och bra, även om  jag kunde önskat att det hade blivit i en mer "kallare" gråare nyans och inte så brunt som nu. Men, men... Det blir nog bra. Mina ögon kommer fram bra i den här nyansen i alla fall. Klippte mig inte, det behövdes säkert, men nu jäklar ska det sparas! Det har bara blivit kortare och kortare på sistone, även fast jag bara har klippt topparna och en dag fick jag panik över att det var så kort och nu är det långt hår som gäller. Måste nog klippa mig snart ändå. Långt hår är ju inte snyggt och man har slitna toppar. :/

Är ensam den här helgen. Pojken är i Värmland och hälsar på. Lite gött, men samtidigt lite ensamt. Ska ha myskväll för mig själv ikväll, men jag saknar mitt <3 att mysa med. Har ätit pasta sallad och vitlöksbaguette och har bunkrat upp med lite naturgodis. Imorgon blir det heldag med Anna och "Stolthet och fördom"-maraton. Vi ska se den långa versionen på (9?) h. Kom på att jag ska baka en kaka/tårta tills imorgon också. Kanske dags att sätta igång snart?

Auf Wiedersehn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0