Until we bleed

Ahh, det här vädret... Så härligt. Dagen har verklogen varit så perfekt som en ledig dag kan vara. Vaknade i rimlig tid. Gick upp och käkade en stor gröttallrik med russin och äpple. Drack kaffe till. Kollade lite på nyhetsmorgon på ett reportage om Kina och ett par som hade straffats för att dom utnyttjat sin yttrandefrihet. Intressant. Sen gick jag iväg till Sportlife och tränade en timme. Det var så sjukt varmt så jag drack nästan två liter vatten. Efter träningen så gick jag hem och slängde ihop en enkel omelett. Det var verkligen slut på all mat hemma så jag fick ta av det som fanns. La mig ute på gräsmattan och solade och läste fredagsbilagorna och i min nya bok av Åsa Larsson. Härligt och slappt. Vid fyra slutade Jörgen så då möttes vi upp vid affären och stohandlade. Faktum är att vi storhandlade så mycket att vi inte tog oss hem. Vi fick köra  all mat i kundvagnen ända fram till dörren. Tur att vi bor nära! :)

Nu under kvällen har vi hängt med Carro som har varit här och fixat med datorn. Har varit riktigt sega och slappa och mest kollat YT klipp och käkat paj. Skulle kopiera Annas supergoda paj med rabarber och jordgubbar, men min blev inte alls lika god. :( Carro och Jörgen käkade i alla fall med god aptit, så helt fel var den nog inte. Bra avslut på en trevlig ledig dag. Nu ska jag sova snart.

Auf Widersehn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0